30.9 C
Craiova
sâmbătă, 1 iunie, 2024
Știri de ultima orăLocalTaxa radio-tv, file de dosar

Taxa radio-tv, file de dosar

Din cauza restanţelor la taxa radio-tv, zeci de clienţi ai companiei CEZ au fost deconectaţi de la reţeaua electrică, fiind obligaţi să plătească apoi sute de lei ca taxă de deconectare-reconectare. Cititorii GdS au demascat şantajul CEZ, trimiţând dovezile pe adresa redacţiei. Aspectele din dosarul taxei radio-tv au fost semnalate autorităţilor statului.

Cititorii GdS reclamă noi abuzuri ale companiei CEZ. Săptămâna trecută, pe adresa redacţiei au sosit mai multe sesizări ale unor cetăţeni nemulţumiţi că au fost pe nedrept deconectaţi de la reţeaua de energie electrică. Constantin Birin, din Şimnicu de Sus (Dolj), ne aduce la cunoştinţă că CEZ l-a deconectat pentru restanţele la taxa radio-tv. Abonatul a primit o factură aferentă perioadei 11 octombrie – 15 decembrie 2011 în valoare de 80 de lei, pe care a achitat-o pe 29 decembrie. Ulterior, pe 23 februarie 2012, un reprezentant CEZ i-a sunat la uşă pentru deconectare. „I-am prezentat factura şi chitanţa, dar el a motivat că are ordin să mă deconecteze, lucru care s-a şi întâmplat“, spune omul. Mergând la un birou de relaţii cu clienţii al CEZ, i s-a pus în faţă o somaţie care nu ajunsese la el. „Eu stau pe strada Izvor. Somaţia a ajuns la Constantin Birin de pe strada Popa Brădiceanu“, povesteşte clientul păţit. În preavizul de pe 6 februarie, care conţine şi tabelul cu restanţele, apare factura de 80 de lei pe care clientul o achitase deja. Restul de 57 de lei însemnau datorii la plata taxei radio-tv. La începutul acestei luni, Constantin Birin a primit şi nota de plată pentru conectare-deconectare: 266 de lei!
Alt client nemulţumit este Constantin Ţenovici, din Craiova. Iată ce povesteşte acesta: „Pe 6 februarie, au sunat la poartă doi cetăţeni care au pretins că sunt de la CEZ şi au spus că trebuie să mă deconecteze pentru că am o restanţă de 54,07 lei din noiembrie 2011. Le-am spus că merg imediat şi achit restanţa. Am mers la BRD şi am plătit. Peste două zile, m-a sunat soţia la serviciu şi mi-a spus că a venit cineva de la CEZ să ne deconecteze. I-am spus soţiei să le arate chitanţa. Nici nu au vrut să aştepte: s-au suit pe stâlp şi m-au deconectat. Am fost de mai multe ori la CEZ şi mi-au spus că ordinul de deconectare era din data de 30 ianuarie 2012“, ne-a scris Constantin Ţenovici. Într-o zi, craioveanul s-a trezit acasă cu suma de plată pentru conectare-deconectare: 410 lei!

„Nu trebuia să mă şantajaţi!“

Craioveanul Constantin Albu este un alt cetăţean pe care CEZ îl ameninţă cu deconectarea. Clientul ne-a scris că pe 21 februarie a primit de la CEZ un preaviz datat 13 februarie, prin care i se aduce la cunoştinţă că are restanţe la plata „facturilor pentru energie şi alte servicii“ în valoare de 126,29 lei. Prin urmare, pe 26 februarie va fi deconectat. Constantin Albu le-a scris celor de la CEZ, făcând dovada că a achitat pe 6 ianuarie factura pentru curent, de 42,62 lei. „Menţionez că această factură estimată apare în tabelul de preaviz ca fiind restantă la plată, ceea ce nu este adevărat. Îmi comunicaţi că îmi veţi întrerupe furnizarea energiei electrice conform art. 56 alin (2) din Legea 13/2007, a energiei electrice. În textul de lege menţionat, ca primă sancţiune pentru neplata energiei sunt penalităţile, nicidecum întreruperea energiei electrice pentru neplata taxei radio-tv, aşa cum mă somaţi dumneavoastră“, scrie clientul. Totodată, cititorul a sesizat şantajul practicat de CEZ. „Dacă doreaţi să aplicaţi legea cu bună-credinţă, nu trebuia să mă şantajaţi cu întreruperea curentului electric pe care l-am plătit, ci trebuia aplicate sancţiunile prevăzute de HG nr. 977 şi 978/2003 privind taxa radio-tv, respectiv aplicarea penalităţilor de întârziere la plată. De altfel, prin cele două HG menţionate, se dă dreptul furnizorului de energie electrică numai de a încasa taxa radio-tv, nu şi de a aplica sancţiunea de întrerupere a furnizării energiei electrice“, mai spune clientul. 

Contactaţi-ne!

Dosarul CEZ cu privire la taxa radio-tv a adunat deja zeci de pagini, incluzând sesizări, facturi, somaţii, chitanţe şi texte de lege care dovedesc fără putinţă de tăgadă abuzurile la care sunt supuşi consumatorii. Zilnic, cititorii apelează la noi pentru a ne semnala noi cazuri. GdS a demarat deja procedurile de sesizare a autorităţilor statului, pentru rezolvarea acestei situaţii care nu mai poate continua. Dacă sunteţi victima unor somaţii sau deconectări abuzive, ne puteţi contacta la adresa [email protected] sau la numerele de telefon 0251/413.100 sau  0251/413.200. Pentru operativitate, o sesizare trebuie să conţină şi ca dovadă câteva xerocopii privind: factura CEZ, dovada plăţii (chitanţa), preavizul notificare privind deconectarea, precum şi factura privind taxa de deconectare-reconectare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS